A Soul Calibur VI-ban folytatódik a lélekkardok utáni kutatás, azonban ennek során fény derül az eredeti játék néhány titkára is. A szemtől szembeni küzdelmek továbbra is a fegyveres harcokra helyezik a hangsúlyt, ám az Unreal Engine 4-nek köszönhetőn még látványosabb meccseknek lehetünk szemtanúi. A Bandai Namco ezen szériája mindig is a harcosok széles névlistájával különböztette meg magát a többiektől: Ivy, Zasalamel, Groh, de akár a Witcher szériából ismert Ríviai Geralt bőrébe bújva is küzdhetünk. Ezen epizód legnagyobb újdonsága talán a Reversal Edge, mely nem csak hogy elnyeli a támadást, de néhány másodpercre egyfajta kő-papír-ollóba tereli a meccset, így fektetve hangsúlyt a tudatos játékra.
Magasabb szintre érve a dolgunk egyre nehezebb lesz, hiszen ilyen gazdag kombó-kínálatban könnyű elveszni. Ha valaki belelendül egy támadás-sorozatba, nehéz leállni (és még nagyobb kihívás kivédeni). Szintén újoncként köszönthetjük a Lethal Hitet, de a már jól megszokott mechanikák is visszatérnek a hatodik epizódban. A fejlesztőcsapat figyelemmel kíséri a rajongói visszajelzéseket, hogy a szeptember 19-i megjelenéskor a lehető legtökéletesebb játékot kapjuk kézhez Xbox One konzolra.